İleri seviye spor tırmanış eğitimi
◦ Standart bir duvarda ilk klip mesafesi en fazla 3.50 m olmalıdır.
◦ Klip yapmak için fazla ip yeterince ip al
◦ ipi ağizda uzun süre tutma! ip elindeyken hareket etme Titreme, düsme korkusu olustuktan sonra, ipi klip yapmak için cekme Ekspres kafa ile göbek arasindayken klip yap
◦ ipin sagilmis oldugundan emin ol ipi görebilecegi ve kolay verebilecegi yerde tut
◦ Tırmanıcı ipe dolaştığında uyar.
◦
◦ TIRMANIS TEKNIKLERi (hamle, hareket, tutus)
• USE YOUR FEET - ayak kullanma
• SMEAR - duvar veya elementin yüzeyini
• UNDERCLING - alt tutus
kullanma
* HEEL HOOK - topuk takma
• EDGE - ayakkabinin uç kisimianni kullanma
• STATIC -uzanma
• TOE HOOK - burun takma
* KNEEBAR - diz sikistirma (takma)
* DROP KNEE - diz düsürme
• BICYCLE - bisiklet
• MANIEL - cekme ve yukan dogru itme
• STEMMING - baca
* WRAP - avuç içiyle tutma (ayasi)
* FLAGGING - bayrak
* ARETE - duvann kenarlanni tutmak
* COMPRESSION - sikistirma
* SIDE PULL - yan tutus
* HAND HEEL - ayni futamakta el ayak
* GASTON - yan tutus
• DEADPOINT - kötü tutamaktan destek alma • CROSS-OVER - çapraz
• MORPHO - uzun hamie
• LOCKOFF - kolu kilifleme
◦ • DYNO-DYNAMIC - siçrama
•
• HEEL HOOK - topuk takma
• TOE HOOK - burun takma
• DROP KNEE - diz düsürme
• STEMMING - baca
• FLAGGING - bayrak
• SDE PULL - yan tutus
• GASTON - yan tutus
* DEADPOINT - kötü tutamaktan destek aima • CROSS-OVER - çapraz
• DYNO-DYNAMIC - sicrama
• MATCH - esleme
SMEAR - duvar veya elementin yuzeyini
kullanma
• EDGE - ayakkabinin uç kisimlarini kullanm
• STATIC -uzanm
* KNEEBAR - diz sikigtirma (fak
)
* BICYCLE - bisik
t
* MANTEL - cekme ve yukan dogru
tme
* WRAP - avuç içiyle tutma (
asi)
* ARETE - duvarn kenarianni
utmck
* COMPRESSION - si
sTirma
* HAND HEEL - ayni futamakt
el ayak
* MORPHO
uzun hamie
* LOCKOFF - k
u kilitieme
* BAT HANG - y
asa astimasi
* BACK S
P - arka adim
* PALMING
- avuçlama
• On-Sight: Bir rotada herhangi bir ön inceleme yapmadan ilk denemede düsmeden yapilan lider çikisa denir. Rotaya önceden sadece asagidan bakilmis, baska birinin cikisi izlenmemistir. Y anismalarda bu tarz tirmanis yapilir.
Flash: Daha önceden bilinmeyen bir rotaya, baska birinin çikisi izlendikten veya rota hakkinda beta aldiktan sonra ilk denemede düsmeden yapilan lider cikisa denir.
(Bouldering de olan tek kavram)
Engram: Kas hafizasi diyebiliriz. Bir tutamagin nasil tutulacagini veya bir hamlenin nasil yapilacagini bilmektir.
• Beta: Tirmanistan önce veya tirmanis esnasinda hamle, tutamak vb. hakkinda bilgi vermek.
• Rota deeecelendirme
• Cikilan rotalann zorluklanni tanimlayabilmek için çesitli derecelendirme sistemleri gelistirilmistir.
• Bu derecelendirmelerde rotalann zorluklarni; tirmanis duvannin yapisi/türü futamaklann büyüklügu rotanin dikeyle yaptigi açi. emniyet noktalanndaki klip pozisyonlan gibi birçok degisken etkilidir.
• Çesitli bölge ve ülkelerde kullanilan birçok derecelendirme sistemi vardir. Ulkemizde genellikle kullanilan ise UIAA
• derecelendirme sistemidir.
•
---
İleri seviye spor tırmanış eğitimi
- [ ] Standart bir duvarda ilk klip mesafesi en fazla 3.50 m olmalıdır.
- [ ] Klip yapmak için fazla ip yeterince ip al
- [ ] ipi ağizda uzun süre tutma! ip elindeyken hareket etme Titreme, düsme korkusu olustuktan sonra, ipi klip yapmak için cekme Ekspres kafa ile göbek arasindayken klip yap
- [ ] ipin sagilmis oldugundan emin ol ipi görebilecegi ve kolay verebilecegi yerde tut
- [ ] Tırmanıcı ipe dolaştığında uyar.
- [ ] Tırmanıcı çok fazla ip aldığında uyar.
- [ ]
- [ ] TIRMANIS TEKNIKLERi (hamle, hareket, tutus)
* USE YOUR FEET - ayak kullanma
* SMEAR - duvar veya elementin yüzeyini
* UNDERCLING - alt tutus
kullanma
* HEEL HOOK - topuk takma
* EDGE - ayakkabinin uç kisimianni kullanma
* STATIC -uzanma
* TOE HOOK - burun takma
* KNEEBAR - diz sikistirma (takma)
* DROP KNEE - diz düsürme
* BICYCLE - bisiklet
* MANIEL - cekme ve yukan dogru itme
* STEMMING - baca
* WRAP - avuç içiyle tutma (ayasi)
* FLAGGING - bayrak
* ARETE - duvann kenarlanni tutmak
* COMPRESSION - sikistirma
* SIDE PULL - yan tutus
* HAND HEEL - ayni futamakta el ayak
* GASTON - yan tutus
* DEADPOINT - kötü tutamaktan destek alma • CROSS-OVER - çapraz
* MORPHO - uzun hamie
* LOCKOFF - kolu kilifleme
- [ ] • DYNO-DYNAMIC - siçrama
*
* HEEL HOOK - topuk takma
* TOE HOOK - burun takma
* DROP KNEE - diz düsürme
* STEMMING - baca
* FLAGGING - bayrak
* SDE PULL - yan tutus
* GASTON - yan tutus
* DEADPOINT - kötü tutamaktan destek aima • CROSS-OVER - çapraz
* DYNO-DYNAMIC - sicrama
* MATCH - esleme
SMEAR - duvar veya elementin yuzeyini
kullanma
• EDGE - ayakkabinin uç kisimlarini kullanm
• STATIC -uzanm
* KNEEBAR - diz sikigtirma (fak
)
* BICYCLE - bisik
t
* MANTEL - cekme ve yukan dogru
tme
* WRAP - avuç içiyle tutma (
asi)
* ARETE - duvarn kenarianni
utmck
* COMPRESSION - si
sTirma
* HAND HEEL - ayni futamakt
el ayak
* MORPHO
uzun hamie
* LOCKOFF - k
u kilitieme
* BAT HANG - y
asa astimasi
* BACK S
P - arka adim
* PALMING
- avuçlama
* On-Sight: Bir rotada herhangi bir ön inceleme yapmadan ilk denemede düsmeden yapilan lider çikisa denir. Rotaya önceden sadece asagidan bakilmis, baska birinin cikisi izlenmemistir. Y anismalarda bu tarz tirmanis yapilir.
Flash: Daha önceden bilinmeyen bir rotaya, baska birinin çikisi izlendikten veya rota hakkinda beta aldiktan sonra ilk denemede düsmeden yapilan lider cikisa denir.
(Bouldering de olan tek kavram)
Engram: Kas hafizasi diyebiliriz. Bir tutamagin nasil tutulacagini veya bir hamlenin nasil yapilacagini bilmektir.
* Beta: Tirmanistan önce veya tirmanis esnasinda hamle, tutamak vb. hakkinda bilgi vermek.
* Rota deeecelendirme
* Cikilan rotalann zorluklanni tanimlayabilmek için çesitli derecelendirme sistemleri gelistirilmistir.
* Bu derecelendirmelerde rotalann zorluklarni; tirmanis duvannin yapisi/türü futamaklann büyüklügu rotanin dikeyle yaptigi açi. emniyet noktalanndaki klip pozisyonlan gibi birçok degisken etkilidir.
* Çesitli bölge ve ülkelerde kullanilan birçok derecelendirme sistemi vardir. Ulkemizde genellikle kullanilan ise UIAA
* derecelendirme sistemidir.
* 16 yasinda bir sporcu üst kategorilerde yariçabilir
* Bir kategori açilmaz ise sporcu üst kategoride yarisabilir. (antrenör dilekçesiyle)
- [ ] • Bir kategoriden yarisma yapilabilmesi için o kategoride en az 4 sporcu olmalı
Yarışma alanları
- [ ] 1. Izolasyon Alani/ Isinma Alani
- [ ] 2. Geçis Alani
- [ ] 3. Bekleme/ Çagurma Alani
- [ ] 4. Yarisma Alam/Alanlan
⦁ Yarışma yetkilileri
⦁ Jüri başkanı
⦁ Baş hakem
⦁ Şef rota yapıcı
⦁ Lider Yarisma Kurallari
Ulusal Küçükler ve Gençler
* Siralama Turu
* 2 rota var
* Rota gösterimi var (Demostiration)
* Izolasyon yok.
* Süre 6 dk. + 40 sn.
Final Turu
* 1 rota var
* 8 sporcu katilir
* Çikis sirasi için listeler ters çevrilir
* Gözlem (Observation) var. (6 dk)
* Süre 6 dk. + 40 sn.
* Izolasyon var
Siralama Turu
* Her sporcu A ve B rotalanini turmanur. En iyi süreleri alunur ve en düsük süreden baglayarak bir siralama olusturulur.
* ilk 16 sporcu bir üst tura yükselir.
YARISMALARA iTIRAZ
* SIRALAMA VE YARI FÍNAL
IÇIN SONUÇ
AÇIKLANDIKTAN SONRA
ILK 5 DK
* FÍNAL TURUNDA ISE
SONUÇ AÇIKLANDIKTAN
HEMEN SONRADIR.
.....
ileri
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder